4 juni 2010

Tame Impala

TAME IMPALA
INNERSPEAKER
RELEASE: 08-06-2010 (US)
MODULAR













De Australische indie rockband Tame Impala komt met een nieuw album: Innerspeaker. Een album, zoals de titel al aangeeft, waarop de innerlijke spreker aan het woord komt. Zo is de eerste single Solitude is Bliss een ware ode aan alleen zijn: ‘Company’s okay, solitude is bliss’. En dat weet het trio goed duidelijk te maken met teksten als ‘Niemand om me heen die naar me kijkt. Zo kan ik zoveel naar mijn schaduw kijken als ik wil’ en ‘Er is een feestje in mijn hoofd en niemand is uitgenodigd.’ Een beetje psychedelisch wellicht, maar dat is dan ook waar de band voor staat; een stevige, vloeiende psychedelische groove rockband die een onwezenlijke, bijna dromerige melodie benadrukt. De videoclip van deze single weet de sfeer en de boodschap goed weer te geven door middel van een man die zich geheel op zijn gemak voelt in zijn eentje, maar zodra hij tussen de mensen is, komt hij in het gedrang en lijkt hij ongelukkig. De mannen van Megaforce, die ook werkten voor onder andere Metronomy, Late of the Pier en Two Door Cinema Club, regisseerden de clip.

Tame Impala, bestaande uit Kevin Parker, Dominic Simper en Jay Watson, dankt zijn naam aan een middelgrote antilope, de impala. Ze tekenden in 2008 bij het Australische label Modular Recordings, waarna al snel hun eerste EP volgde. Hierop stond onder andere de track Half Full Glass of Wine dat later een nummer 1 positie zou noteren in de Australische hitlijsten. Het trio stond in het voorprogramma van onder andere Yeasayer en MGMT, waardoor ze mede zijn beïnvloed. Hun debuutalbum Innerspeaker is inmiddels uit in Australië, dus de heren kunnen weer gaan touren. De release in Europa staat gepland op 28 juni.

De videoclip van Solitude is Bliss op YouTube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten